Lasten ja nuorten tietokirjailijavierailut kirjastoissa järjestettiin 1.9.2023 ympäri Suomen

Kaksikymmentä lasten ja nuorten tietokirjailijaa vieraili jälleen kirjastoissa ympäri Suomen. Vierailut järjestettiin 1.9.2023. Kirjastossa esiintynyt tietokirjailija kertoi kirjoistaan sekä niiden aihepiireistä. Lasten ja nuorten tietokirjapäivää vietettiin vuonna 2023 yhdeksättä kertaa.

Kirjastovierailujen esiintyjiä olivat Jade Haapasalo, Anne Hakulinen, Vuokko Hurme, Merja Kalm, Titta Kuisma, Jukka Laajarinne, Lina Laurent, Roope Lipasti, Pinja Meretoja, Miina Mäki, Reetta Niemelä, Kerttu Rahikka, Tiina Sarja, Salla Savolainen, Karoliina Suoniemi, Aino-Mari Tuuri, Otto Tähkäpää, Leena Valmu, Leena Virtanen ja Mika Wickström. Vierailut rahoitti Suomen tietokirjailijat ja Tietokirjallisuuden edistämiskeskus.

Lasten- ja nuortentietokirjailija vieraili 1.9.2023 seuraavilla paikkakunnilla seuraavissa kirjastoissa:

• Alavieskan kirjasto, Alavieska (Roope Lipasti)
  • Hirvikosken kirjasto, Loimaa (Merja Kalm)
  • Kellokosken kirjasto, Tuusula (Otto Tähkäpää)
  • Kirjasto- ja kulttuuritalo Virta, Nokia (Karoliina Suoniemi)
  • Klaukkalan kirjasto, Klaukkala (Vuokko Hurme)
  • Kärsämäen kirjasto, Kärsämäki (Titta Kuisma)
  • Lopen kunnankirjasto, Loppi (Pinja Meretoja)
  • Mustasaaren kirjasto, Mustasaari (Reetta Niemelä)
  • Myllypuron kirjasto, Helsinki (Salla Savolainen)
  • Nurmijärven pääkirjasto, Nurmijärvi (Miina Mäki)
  • Paimion kaupunginkirjasto, Paimio (Jukka Laajarinne)
  • Pekurin kirjasto, Oulu (Tiina Sarja)
  • Porvoon pääkirjasto, Porvoo (Jade Haapasalo)
  • Rovaniemen kaupunginkirjasto, Rovaniemi (Leena Valmu)
  • Siuntion kunnankirjasto / Sjundeå kommunbibliotek, Siuntio (Lina Laurent)
  • Suonenjoen kaupunginkirjasto, Suonenjoki (Leena Virtanen)
  • Vaajakosken aluekirjasto, Jyväskylä (Aino-Mari Tuuri)
  • Varissuon kirjasto, Turku (Mika Wikström)
  • Virkkalan kirjasto, Lohja (Kerttu Rahikka)
  • Ylämyllyn kirjasto, Ylämylly (Maijaliisa Erkkola)

Vierailujen toteutuminen on ilmoitettu kirjastoille viimeistään toukokuun alussa. Kirjastot ja kirjailijat sopivat keskenään esiintymisen ajankohdan ja muut käytännön järjestelyt. Tietokirjallisuuden edistämiskeskus maksaa esiintyjille palkkion ja matkakulut.

Lisätiedot:
Heidi Mäki | Tapahtumatuottaja | Suomen tietokirjailijat ry
heidi.maki@suomentietokirjailijat.fi | 050 505 4306

PALAUTELOMAKE: KIRJASTOVIERAILUT 1.9.2023

Voit jättää palautteen nimellä tai nimettömänä. Ilmoitathan meille, jos tietokirjailijavierailu ei jostain syystä toteutunut.

Nimi

Sähköpostiosoite

Kuinka hakuprosessi sujui?

Minkä arvosanan antaisit tietokirjailijavierailulle asteikolla 1-5? (1=välttävä, 5=erinomainen)